Het lijkt erop dat je onze cookies nog niet hebt geaccepteerd. Klik hier om de cookies te aanvaarden en deze inhoud te bekijken.
Het lokaal bestuur Kuurne biedt alle Kuurnse inwoners een leefomgeving aan waar het aangenaam wonen en vertoeven is. Om dit te realiseren streeft het bestuur ernaar om een moderne, professionele en dienstverlenende organisatie te zijn.
Wens je hieraan mee te werken en deel uit te maken van deze enthousiaste ploeg van medewerkers, dan is een job bij ons bestuur zeker iets voor jou!
Als maatschappelijk werker ondersteun je dagelijks de meest kwetsbare burgers. Vanuit gesprekken en huisbezoeken werk je met jouw cliënten toe naar een geïntegreerde oplossing voor hun problemen. Dit gaat van adviesverlening, over budgetbegeleiding tot administratieve ondersteuning en het toekennen of aanvragen van diverse steunmaatregelen waaronder leefloon. Je neemt steeds een actief-ondersteunende rol op en werkt nauw samen met andere welzijnsactoren. Je werkt in team met andere maatschappelijk werkers en collega's van het Sociaal Huis.
Als maatschappelijk werker maak je deel uit van de sociale dienst. De sociale dienst is, samen met de welzijnsdienst en het lokaal dienstencentrum, onderdeel van het Sociaal Huis. Het Sociaal huis staat in voor de realisatie van het bredere armoede- en welzijnsbeleid van de gemeente Kuurne.
Kennis
je bent op de hoogte en begrijpt de maatschappelijke problematiek van armoede en ongelijkheid
Je bent op de hoogte van de mogelijkheden inzake sociale en financiële hulpverlening
Je hebt een beeld op diverse vormen van (integrale) hulpverlening en weet hoe problematieken aan te pakken met individuen of gezinnen in kwetsbare situaties.
Je kan generalistisch werken en kent je sociale kaart
Competenties
Je bent in staat wetgeving en regelgeving m.b.t. de functie te begrijpen en toe te passen
Je bent in staat om grotere hoeveelheden werk te beheren op een efficiënte manier
Je bent empathisch en in staat om constructieve verbinding te maken met kwetsbare burgers, zowel mondeling als schriftelijk
Je bent in staat om efficiënt en constructief samen te werken, zowel met collega's als met externe partners
Je kan omgaan met drukte en veranderende werkomstandigheden
Motivatie
Je bent intrinsiek gemotiveerd om het welzijn en de sociale positie van kwetsbare burgers te begrijpen en te verbeteren
Je bent gemotiveerd om bij te leren waar nodig, zowel inhoudelijk als wat betreft werkprocedures
Je onderschrijft de filosofie van het Sociaal Huis als een open, inclusieve en duurzame werkplek
Je bent in het bezit van één van volgende diploma's:
De volgende diploma’s komen in aanmerking voor de functie van maatschappelijk werker (MINISTERIEEL BESLUIT van 11 januari 2024):
1° het diploma van master in het sociaal werk;
2° het diploma van master in het sociaal werk en sociaal beleid;
3° het diploma van master in de pedagogische wetenschappen, afstudeerrichting orthopedagogiek;
4° het diploma van master in de agogische wetenschappen;
5° het diploma van bachelor in het sociaal-agogisch werk met de titel van maatschappelijk assistent, of een daarmee gelijkgesteld diploma;
6° het diploma van bachelor orthopedagogie;
7° het diploma van bachelor sociale re-adaptatiewetenschappen;
8° het diploma van bachelor gezinswetenschappen.
De kandidaten met een van de volgende oude diploma's komen ook in aanmerking:
1° het diploma van bachelor in de verpleegkunde, afstudeerrichting sociale verpleegkunde, of een daarmee gelijkgesteld diploma;
2° het diploma van bachelor in de sociale gezondheidszorg, of een daarmee gelijkgesteld diploma;
3° het diploma van maatschappelijk assistent, afgeleverd in het sociaal hoger onderwijs van het korte type of het hoger onderwijs van één cyclus, studiegebied sociaal-agogisch werk, of de buitenlandse diploma's die gelijkwaardig zijn verklaard met een diploma van maatschappelijk assistent;
4° het diploma van gegradueerde verpleger, gespecialiseerd in gemeenschapsgezondheid;
5° het diploma van sociaal verpleegkundige met de titel van gegradueerde in de sociale verpleegkunde, dat behoort tot het vroegere paramedische hoger onderwijs van het korte type.
We bieden je een contract van onbepaalde duur voor een voltijdse betrekking aan.
De bezoldiging gebeurt op basis van de salarisschaal B1-B3. De minimum brutomaandwedde voor een voltijdse betrekking met 0 jaar ervaring is € 3.091,48 euro.
Het loon wordt aangevuld met:
fietsvergoeding (0,36 euro per km);
maaltijdcheques (8 euro per cheque);
de mogelijkheid tot telewerk;
een mooi verlofpakket en een flexibele uurregeling;
een groepsverzekering (tweede pensioenpijler) van 3%;
aansluiting bij de sociale dienst GSD-V met tal van voordelen en de kortingskaart Pluspas.
Gratis tarief openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
Naast anciënniteit vanuit openbare sector/onderwijs (onbeperkt), kan ook anciënniteit op basis van relevante ervaring in de privésector of als zelfstandige meegerekend worden, met een maximum van 18 jaar. We houden er rekening mee dat dit een knelpuntberoep is.
Solliciteren
Klik op de knop “Solliciteren”.
Vul de gevraagde gegevens in.
Voeg jouw CV en kopie van bachelordiploma toe.
DEADLINE: 25 mei 2025
Opgelet: Enkel tijdige en volledige kandidaatstellingen komen in aanmerking.
Je kan van deze vacature een pdf-versie maken via het icoontje boven de sollicitatieknop.
HOE VERLOOPT DE SELECTIEPROCEDURE?
Screening CV
Aan de hand van de toelatingsvoorwaarden gaan we na of je kan deelnemen aan de selectieprocedure.
De ingediende cv's en motivatiebrieven worden gescreend op bijkomende opleidingen, interesses, motivatie, ...
Geïntegreerde procedure:
1. Thuisopdracht
Op zaterdag 31 mei, van 9u tot 12u
2. gesprek
Tijdens het gesprek komt de thuisopdracht aan bod en wordt er gepolst naar motivatie, jobinzicht, ervaring, persoonlijkheid ...
Het minimale resultaat om als geslaagd beschouwd te worden is 60 %.
Timing: woensdag 4 juni of donderdag 5 juni, telkens vanaf 17.00u
Voor vragen in verband met:
- examenprocedure: personeelsdienst@kuurne.be of 056/73 71 17 (tijdens de kantooruren)
- vragen over de jobinhoud: Diensthoofd sociale dienst Sanne Verbrugghe, sanne.verbrugghe@kuurne.be
Wij en onze partners gebruiken cookies om informatie op je apparaat op te slaan en te raadplegen. Zo kunnen we je gebruikerservaring verbeteren en relevante content en gepersonaliseerde advertenties tonen.
Je kan de cookies accepteren, beheren of afwijzen. Je kan deze popup via de cookieknop links onderaan op elk moment opnieuw openen om je voorkeuren aan te passen. Voor meer informatie lees je onze <a href=":link" target="_blank">cookie policy</a>.
Jobtoolz verzamelt anonieme gegevens voor het verbeteren van de gebruikerservaring. Lees hier het cookiebeleid van Jobtoolz.
1. Jouw privacy telt
Je privacy is erg belangrijk voor ons. We willen je persoonsgegevens op een wettelijke, correcte en transparante manier verwerken. In deze privacyverklaring leggen we uit welke persoonsgegevens we van jou als natuurlijke persoon verzamelen en verwerken. We hebben het hier voortaan altijd over gegevens van jou als burger, of als andere betrokkene, zoals begunstigde, contactpersoon in een bedrijf, enz. In welke hoedanigheid ook, je rechten blijven dezelfde en ons bestuur gaat even zorgzaam om met je gegevens.
Het bestuur is een lokale overheid. De zetel van het bestuur is op Marktplein 9 te 8520 Kuurne. Meer informatie over de activiteiten van het bestuur vind je op www.kuurne.be.
Het bestuur is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens.
Daarnaast verwerkt het bestuur ook persoonsgegevens in opdracht van de Vlaamse en Federale overheid. Daarbij volgt het de instructies van die andere entiteit.
Je moet erop kunnen vertrouwen dat het bestuur zorgvuldig en veilig met de persoonsgegevens omgaat. Om dit te kunnen garanderen heeft het bestuur een goedgekeurd informatieveiligheidsbeleid. Dit beleid is in lijn met de relevante wetgeving.
2. Waarom verwerkt het bestuur persoonsgegevens?
Het lokaal bestuur ijvert voor een efficiënte en kwalitatieve dienstverlening om het welzijn van alle inwoners van onze gemeente te verbeteren. Het bestuur engageert zich om jouw persoonlijke informatie steeds veilig te beheren.
3. Mag het bestuur persoonsgegevens verwerken?
Als overheidsinstantie waken we er over om je gegevens uitsluitend te verwerken als we hier een geldige rechtsgrond voor hebben. In hoofdzaak verwerkt het bestuur persoonsgegevens uitsluitend in het kader van een wettelijke opdracht of in het algemeen belang. In een beperkt aantal gevallen doen we dit op basis van een contractuele verbintenis of om de vitale belangen van een natuurlijke persoon te beschermen.
In alle andere gevallen zullen we je vragen om jouw toestemming te geven voor het verwerken van uw gegevens. Dat is onder andere het geval voor:
Het gebruik van cookies op de website
Verwerken van beeldmateriaal: foto’s en video’s
Gebruik van contactgegevens voor nieuwsbrieven waarvoor u inschrijft
Inschrijvingen voor door ons georganiseerde activiteiten, vormingen, lezingen, voorstellingen,…
Voor jou is het ook belangrijk dat wij niet de intentie hebben om bijzondere en of gevoelige persoonsgegevens te verwerken, tenzij dit wettelijk vereist is en mits jouw toestemming.
4. Hoe verzamelt het bestuur persoonsgegevens?
Het verzamelen van persoonsgegevens gebeurt op drie manieren:
Het bestuur vraagt rechtstreeks bij u uw persoonsgegevens op.
Het bestuur raadpleegt bovenlokale authentieke gegevensbronnen van de overheid, zoals het rijksregister, de kruispuntbank sociale zekerheid, de dienst inschrijvingen voertuigen, patrimoniumdocumentatie, enz.
Het bestuur ontvangt uw persoonsgegevens van andere overheidsinstanties, zorginstellingen, … in kader van uw aanvraag
5. Wie verwerkt de persoonsgegevens?
De verwerkingen van persoonsgegevens gebeuren door medewerkers van het bestuur. Alle medewerkers vallen onder het wettelijke beroepsgeheim en ondertekenen een vertrouwelijkheidsverklaring. Wij doen er alles aan om onze medewerkers continu bij te scholen over het belang van privacy en gegevensbescherming.
De medewerkers maken gebruik van geautomatiseerde systemen, die aangekocht zijn bij derden. Naast de IT-leveranciers, heeft het bestuur ook contracten in functie van personeelsbeheer, juridische bijstand, … Deze leveranciers zijn verwerkers die in opdracht van het bestuur persoonsgegevens behandelen. Om de privacy te garanderen, is een verwerkersovereenkomst met deze leveranciers afgesloten. Deze leveranciers zijn gehouden aan dezelfde rechtsgronden en beveiligingsmaatregelen als deze die van toepassing zijn op het bestuur.
Het bestuur kan samenwerken met andere overheidsinstanties. Deze partijen kunnen ook persoonsgegevens uitwisselen. Om de privacy te garanderen maken we altijd contractuele afspraken over finaliteit, proportionaliteit, vertrouwelijkheid en beveiliging van de gegevensuitwisseling.
Het bestuur kan ook uw persoonsgegevens vrijgeven: (i) indien wij hiertoe verplicht zijn volgens de wet of een ander wettelijk proces; (ii) aan wetshandhavingsautoriteiten of andere overheidsinstanties in overeenstemming met hun wettelijke bevoegdheden; (iii) wanneer wij denken dat vrijgave noodzakelijk of passend is om lichamelijke schade te voorkomen; of (iv) in verband met een onderzoek van vermoede of effectieve frauduleuze of illegale activiteiten.
6. Doorgifte van gegevens
Het bestuur bewaart en verwerkt uw gegevens in hoofdzaak binnen de Europese Unie. Het bestuur zal ook enkel IT-systemen gebruiken die binnen de Europese Unie actief zijn.
Indien er geen gelijkwaardig alternatief is binnen de zone kan het bestuur gebruik maken van toepassingen die gegevens verwerken in landen buiten de Europese Unie, voor zover deze toepassingen voldoende waarborgen geven dat ze voldoen aan de Europese verordening, bij voorkeur omdat ze zich in de zogenaamd veilige landen bevinden.
7. Bewaart het bestuur persoonsgegevens?
Het bestuur bewaart persoonsgegevens en baseert zich hiervoor op de wettelijk vastgelegde bewaartermijnen.
Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan nodig. Na het verstrijken van deze termijnen worden de persoonsgegevens vernietigd volgens de procedure die beschreven staat in het informatieveiligheidsbeleid.
8. Hoe beveiligt het bestuur persoonsgegevens?
Het bestuur treft gepaste administratieve, technische en fysieke beveiligingsmaatregelen om persoonsgegevens te beschermen tegen onopzettelijke of onwettige verwijdering, onopzettelijk verlies, ongeoorloofde aanpassing, ongeoorloofde openbaarmaking of toegang, misbruik en enige andere onwettelijke vorm van verwerking van de persoonsgegevens in ons bezit. De mate van beveiliging wordt bepaald door een gegevensbeschermingseffectbeoordeling.
9. Uw rechten en keuzes
Je kunt je gegevens inkijken.
Wil je inzage in de gegevens die het bestuur over jou verwerkt, laat het dan weten. Sommige gegevens kun je zelf rechtstreeks inkijken via bijvoorbeeld het omgevingsloket.
Als je je recht van inzage uitoefent zal het bestuur je een zo volledig mogelijk overzicht geven van jouw gegevens.
Je kunt je gegevens laten verbeteren.
Het kan gebeuren dat bepaalde gegevens die het bestuur over jou heeft opgeslagen niet (meer) correct zijn. Je kunt altijd vragen om die gegevens te laten verbeteren of vervolledigen voor zover dit wettelijk is toegelaten.
Je kunt je gegevens laten verwijderen.
Je kunt altijd vragen om gegevens die het bestuur bijhoudt te laten verwijderen voor zover dit wettelijk is toegelaten.
Je kunt je verzetten tegen bepaald gebruik van gegevens
Ben je het niet eens met de manier waarop het bestuur bepaalde gegevens verwerkt, dan kun je je daartegen verzetten. Verzet dat wij zullen inwilligen tenzij er wettelijke of dwingende gronden zijn om dat niet te doen, wat bijvoorbeeld het geval is als wij gegevens verwerken om de openbare veiligheid te garanderen.
Je kunt je verzetten tegen automatische profilering.
Het bestuur maakt geen gebruik van profilering op basis van automatische verwerkingen (algoritmes).
Je kunt vragen om je gegevens over te dragen aan een derde partij
Je hebt het recht om te vragen om persoonsgegevens die je zelf aan het bestuur hebt verstrekt, aan jou of rechtstreeks aan een derde partij over te dragen.
De privacywetgeving voorziet wel een aantal beperkingen op dit recht, waardoor het niet van toepassing is op alle gegevens.
10. Updates met betrekking tot deze privacyverklaring
Het bestuur kan deze privacyverklaring aanpassen. De meest recente versie vind je altijd op https://www.kuurne.be/privacyverklaring Voor elke belangrijke inhoudelijke wijziging informeert het bestuur je via zijn website of andere communicatiekanalen.
11. Hoe ons te contacteren?
Het bestuur heeft een functionaris voor gegevensbescherming aangesteld. Deze bewaakt de toepassing van de wettelijke verplichtingen inzake gegevensbescherming en kan je aanspreken als je vragen heeft bij de uitoefening van de hierboven opgesomde rechten die jij geniet.
Je kan terecht bij de personeelsdienst.
Indien je vragen of opmerkingen hebt over ons beleid “bescherming van persoonsgegevens”, of indien je jouw rechten wenst uit te oefenen of de informatie die wij over jou bezitten wenst te updaten, gelieve ons te contacteren op:
Gemeentebestuur Kuurne
Marktplein 9
8520 Kuurne
België
Tel.: 056 73 71 11
Email: personeelsdienst@kuurne.be.
Om te vermijden dat iemand anders je rechten uitoefent, kan het bestuur je identiteit verifiëren.
Wees altijd zo specifiek mogelijk als je je rechten wilt uitoefenen. Dan kan het bestuur je vraag concreet en correct behandelen.
Wil je meer informatie of ga je niet akkoord met het standpunt van het bestuur? Surf dan zeker naar de site van de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit, www.gegevensbeschermingsautoriteit.be. Je kunt ook daar een klacht indienen.
Wil je meer weten over het privacybeleid van Jobtoolz Klik hier